Varigt vægttab

Hemmeligheden bag effektivt vægttab -
på dine betingelser. Nu med gratis levering!

Hjælp til vægttab

Hjælp til vægttab - 15 tips til en slankekur der virker

1) Drik vand, kaffe, te eller ikke-kalorieholdig saft i rigelige mængder – 1 ½ liter er minimum – 2-3 liter er ideelt! Det skal du gøre for at undgå hovedpine under kuren og for at kompensere for den væske, der er i det mad, som du ikke spiser under kuren!

2) Den første uge går du ekstra meget ned i vægt. Det skyldes mest af alt vædsketabet som kan være fra 2-8 kg. Det er derfor først i løbet af de efterfølgende uger at du får et realistisk billede af den ugentlige vægtreduktion. Efter kuren vil vædsketabet igen medføre øget vægt og det kan du forhindre ved at bruge NOKA som erstatning af et enkelt hovedmåltid.

3) Op på vægten én gang om ugen – samme tid på døgnet – gerne om morgenen.

4) Gå sammen med andre – det gør det lettere at holde motivationen.

5) De fleste vil føle sig mere veloplagte, når de bruger NOKA og alt vil føles lettere, når vægten begynder at gå ned. Udnyt dette til at motionere mere, hvilket forstærker effekten af diæten. Regelmæssig styrketræning kan give mindre vægtreduktion fordi du opbygger muskelmasse, men dine vitale mål reduceres hurtigt alligevel.

6) Giv ikke op fordi du fejler en enkelt gang. Fortsæt blot med kuren dagen efter! Vægtforøgelsen skyldes mest væske – helt op til 1 - 3 kg. Det er altså ikke fedt!

7) Hvis det er helt umuligt for dig en enkelt dag: spis grøntsager og frugt og undgå helst chokolade, peanuts, chips, nødder o.lign.

8) Hvis du får lyst til is: vælg sorbet og yogurt-is i stedet for flødeis.

9) Gå huset igennem og fjern fristelserne. Køb knækbrød, æbler, gulerødder i stedet.

10) Når du er på besøg kan det være vanskeligt at sige nej tak. Vælg det mindst kalorieholdige, som tilbydes. Undgå saucer og dressing.

11) Når du har gæster bestemmer du selv menuen. Sammensæt måltidet så du kan spise den samme mad som dine gæster.

12) Tag dig tid til at spise. Hjernen er 20 min. om at registrere mæthed! Spis ikke altid op og spis ikke madresterne!

13) Giv dig selv små belønninger undervejs som hjælp til vægttab. Køb f.eks. noget, du har ønsket dig længe for de penge, som du sparer på mad. Gå ikke på indkøb, når du er sulten.

14) Det er naturligt, at du føler sult de første dage i kuren – det gælder også, hvis der har været et ophold i kuren og du begynder igen.

15) Brug cyklen og benene og lad bilen stå, hvis du kan. Det er med til at give dig en slankekur der virker!

Hvad passer dig?

NOKA kuren er en slankekur der virker og kan sammensættes som du selv vil. Kuren er en perfekt hjælp til vægttab. Måske har du dårlige erfaringer med en meget ”skrap” kur, som du har svært ved at gennemføre. Måske mangler du gode råd vægttab og kan ikke holde motivationen i top, hvis der skal være al for megen fokus på din kur – du skal jo også meget andet hver dag. 

Se udvalg Hvilken diæt?

For at give dig den bedste oplevelse bruger vi cookies. Ved at klikke rundt på sitet accepterer du brugen af cookies. Læs mere.
x